Volkswagen løfter elektrisk mobilitet til et nyt niveau med introduktionen af ID.7 Pro S med 86 kWh-batteri, 705 km (WLTP) rækkevidde og priser fra 451.995 kr. Modelprogrammet krones med en dynamisk, firehjulstrukket GTX-topmodel til priser fra 571.995 kr.
Volkswagens fuldelektriske flagskib ID.7 får nu endnu flere strenge at spille på med introduktionen af en Pro S med større batteri og længere rækkevidde samt en dynamisk GTX-topmodel. ID.7 er blevet lovprist for sin komfort, rummelighed og kvalitet, og med introduktionen Pro S- og GTX-varianterne samt en Tourer-stationcar tilbyder Volkswagen elektrisk mobilitet på højeste niveau uden kompromisser.
Hidtil har ID.7 været tilbudt i Pro-versionen med 77 kWh-batteri og en rækkevidde op til 615 km (WLTP), men nu udvides modelprogrammet med en Pro S-version med 86 kWh-batteri og en rækkevidde op til 705 km. Med det større batteri følger også en øget ladeevne, og det 86 kWh store batteri kan lynlade med op til 200 kW, hvorved det tager 26 minutter at lade fra 10 til 80 % strøm på batteriet. ID.7 Pro S er udstyret med en 286 hk og 545 Nm stærk elmotor, der kombinerer lavt strømforbrug med et overlegent kraftoverskud, der resulterer i en suveræn og harmonisk acceleration.
Priserne for en ID.7 Pro S med 86 kWh-batteri og 705 km rækkevidde (WLTP) starter ved 451.995 kr. (Beskatning fra 429.995 kr.). Ønsker man at opgradere til den luksuriøse Style S, der blandt meget andet kommer med el-justerbare forsæder med massagefunktion, IQ.LIGHT-matrix-forlygter og den store assistentpakke, hedder prisen 491.991 kr. (Beskatning fra: 459.994 kr.).
Det store 86 kWh-batteri tilbydes naturligvis også i stationcar-versionen ID.7 Tourer, der byder på et 605 liter stort og praktisk indrettet bagagerum. Her starter priserne for en ID.7 Tourer Pro S ved 466.995 kr. (Beskatning fra: 439.995 kr.), der har en rækkevidde på 686 km (WLTP), og den veludstyrede ID.7 Style S er prissat til 506.995 kr. (Beskatning fra: 469.995 kr.) og har en rækkevidde på 680 km (WLTP).
Modelprogrammet for ID.7 toppes med en dynamisk GTX Max-version, der kommer med to el-motorer og 4MOTION-firehjulstræk. En 109 hk asynkron elmotor trækker på forakslen, mens en 286 hk permanent magnet synkronelmotor trækker på bagakslen, og sammen leverer de to elmotorer en systemydelse på 340 hk. Et styretøj med progressiv udveksling, en adaptiv undervogn, firehjulstræk og den højere motoreffekt giver køreoplevelsen et nyt niveau af dynamik. Angående bilens praktiske egenskaber, er den tilladte anhængervægt løftet fra 1.200 kg i en ID.7 Pro til 1.400 kg i en ID.7 GTX.
ID.7 GTX er – ligesom Pro S og Style-versionerne – udstyret med et 86 kWh-batteri, der giver en rækkevidde op til 587 km (WLTP) og som kan lynlade med op til 200 kW.
I forhold til en ID.7 Style byder standardudstyret i ID.7 GTX Max blandt andet på detaljer som 20” Skagen letmetalfælge, lyddæmpende for- og sideruder, forsæder med klima- og 14-punkts massagefunktion, sædevarme på bagsædets yderpladser og et velklingende Harmann Kardon-lydsystem.
ID.7 GTX Max er prissat til 571.995 kr. (Beskatning fra: 539.994 kr.), og er ønsket en elektrisk stationcar, koster en ID.7 GTX Max Tourer fra 586.995 kr. (Beskatning fra: 549.995 kr.).
ID.7 Pro S, Style S og GTX kan leveres fra september.
Du kan finde mere information om de nye ID.7-modeller her:
ID.7 Pro S / Style S /GTX Max
ID.7 Pro S Tourer / Style S Tourer / GTX Max Tourer
Pressemeddelelsen blev sendt med Mynewsdesk